A Filmspirál 1-14. számainak tartalomjegyzéke

A nagy ábránd, avagy egy újrafelfedezés története (ford.: Gál Péter), 1998/11, 155-170. old.

A sajátság természetrajza... (Vál.: Szilágyi Gábor), 1996/2, 1. rész, 3-66. old.

A sajátság természetrajza... (Vál.: Szilágyi Gábor), 1996/3, 2. rész, 73-98. old.

A sajátság természetrajza... (Vál.: Szilágyi Gábor), 1996/4, 3. rész, 136-156. old.

A sajátság természetrajza... (Vál.: Szilágyi Gábor), 1996/5, 4. rész, 82-103. old.

Ábel Péter: Filmgyártás és -kölcsönzés Magyarországon 1896-1919 között, 1997/7, 1. rész, 176-194. old.

Ábel Péter: Filmgyártás és -kölcsönzés Magyarországon 1896-1919 között,1997/8, 2.rész, 71 -95. old.

Ábel Péter: Adatok és anyagok a magyar filmtörténet 1896-1919 évi szakaszának megírásához, 1997/9, 3. rész, 154-199. old.

Ábel Péter: Filmgyártás és -kölcsönzés Magyarországon 1896-1919 között, 1997/10, 4. rész, 169-201. old.

Adorno, Theodor W.: Filmes transzparensek (ford.: Györffy Miklós), 1998/11, 146-154. old.

Aumont, Jacques: A lenyomat és színe (ford.: Traser Mária), 1998/13, 20-47. old.

Balogh Béla: A film lélektana, 1996/3, 1. rész, 53-72. old.

Balogh Béla: A film lélektana, 1996/4, 2. rész, 118 -135. old.

Balogh Béla: A film lélektana, 1996/5, 3. rész, 135-149. old.

Balogh Béla: A film lélektana, 1997/6, 4. rész, 91-96. old.

Balogh Gyöngyi-Király Jenő: A melodráma nagyformája, 1998/14, 1. rész, 54-76. old.

Barthes, Roland: a harmadik értelem (ford.: Kálmán László), 1997/7, 2-15. old.

Bataille, Robert: Kinegrafikus nyelvtan (ford.: Kálmán László), 1996/5, 70-81. old.

Báthory Erzsi: Konszonanciák és glisszandók (Betiltott román filmek), 1997/7, 1. rész, 93 -118. old.

Báthory Erzsi: Konszonanciák és glisszandók (Betiltott román filmek), 1997/8, 2. rész, 96-120. old.

Beck Szilárd: A mozgófénykép, 1998/11, 1-35. old.

Bécsy Tamás: Klasszikus drámák-mai előadásaik, 1998/13, 156-165. old.

Benesova, Marie: A cseh film formanyelve (ford.: Hajós Magda), 1997/10, 1. rész, 41-65. old.

Benesova, Marie: A cseh film formanyelve (ford.: Hajós Magda), 1998/12, 2. rész, 151-177. old.

Beregi Oszkár: Időzíthető histéria, 1997/9, 132-135. old.

Brunetta, Gian Piero: A múlt öröksége (ford.: Traser Mária), 1996/5, 43-59. old.

Deleuze, Gilles: A film (ford.: Török Gábor), 1998/11, 1. rész, 98-133. old.

Deleuze, Gilles: A mozgás- kép (ford.: Török Gábor), 1998/13, 2.rész, 1-19. old.

Delpeut, Peter: Váratlan vélatlanak (ford.: Farkas Csaba), 1998/13,48-69. old.

Domokos József: Mozgóképipar, videoklip, jogviszonyok, 1996/3, 176-201. old.

Fraisse, Paul-Montmollin, Germain de: Hogyan emlékszünk a filmekre ? (ford.: Török Gábor), 1997/6, 27-49. old.

Friend, Michael: Analogikus vagy digitális ? (ford.: Farkas Csaba), 1998/14, 151-173. old.

Garroni, Emilio: Az informatív-didaktikus televiziós közlemény... (ford.: Józsa Péter), 1998/14, 92-109. old.

Gillett, A.-Chrétien, H.-Tedesco, J.: Az 1937-es párizsi kiállításon... (ford.: Farkas Csaba), 1998/12, 187 -192. old.

Györffy Miklós: Párhuzamok és kereszteződések, 1997/6, 97-127. old.

Györffy Miklós: Szerepcsere vagy munkamegosztás ?, 1998/13, 1. rész, 105-127. old.

Györffy Miklós: Szerepcsere vagy munkamegosztás ?, 1998/14, 2. rész, 174-196. old.

Harms, Rudolf: A film filozófiája (ford.: Berkes Ildikó), 1998/14, 1. rész, 127-150. old.

Hildebrandt István: Történetek a magyar filmről, 1956-1986, 1998/14, 3. rész, 77-91. old.

Hirsch Tibor: Historical Journal of Film, Radio and Television, (Film- Rádió- és Televízió- történeti Folyóirat), 1996/1, 187-200. old.

Horak, Jan-Christopher: Hans Richter koncepciója a filmnyelvről, 1997/6, 2. rész, 50 -57. old.

Horak, Jan-Christopher: A dokumentarizmus mint a filmművészet egyik fajtája (ford.: Berkes Sándor), 1997/7, 2. rész, 16-24. old.

Horak, Jan-Christopher: A vizuális nyelv kifejlődése a némafilmben ( ford.: Berkes Sándor), 1996/5, 1. rész, 60-69. old.

Horányi Özséb: A "kép jelentése" terminus használatáról, 1998/12, 178-186. old.

Horányi Özséb: Adalékok a vizuális szöveg elméletéhez, 1998/13, 1. rész, 70 -83. old.

Horányi Özséb: Adalékok a vizuális szöveg elméletéhez, 1998/14, 2. rész, 110-126. old.

Horányi Özséb: Jelek a filmben, 1997/8, 1. rész, 46 -62. old.

Horányi Özséb: Jelek a filmben, 1997/9, 2. rész, 136-153. old.

Horányi Özséb: Jelek a filmben, 1997/10, 3. rész, 119-132. old.

Jakobson, Roman: Hanyatlóban a filmművészet ? (ford.: Traser Mária), 1996/4, 56-65. old.

Kozma Sándor: A mozgófénykép, 1997/10, 1-40. old.

Kőháti Zsolt: A láthatatlan ember, 1998/13, 1. rész, 166-188. old.

Kőháti Zsolt: A láthatatlan ember, 1998/14, 2. rész, 26-44. old.

Kőháti Zsolt: Magyar film hangot keres, 1996/2, 1. rész, 67-131. old.

Kőháti Zsolt: Magyar film hangot keres, 1996/3, 2. rész, 1-52. old.

Kőháti Zsolt: Magyar film hangot keres, 1996/4, 3. rész, 88-117. old.

Kőháti Zsolt: Magyar film hangot keres, 1996/5, 4. rész, 104-134. old.

Kőháti Zsolt: Magyar film hangot keres, 1997/6, 5. rész, 58-79. old.

Kőháti Zsolt: Magyar film hangot keres, 1997/7, 6. rész, 56 -92. old.

Körmendy Ékes Lajos: A mozi, 1915, 1998/12, 1. rész, 1-65. old.

Körmendy Ékes Lajos: A mozi, 1915, 1998/13, 2. rész, 84-104. old.

Lajta Andor: A filmmúzeum és filmarchívum úttörői, 1997/8, 63-71. old.

Langer István: A két "Lila ákác", 1996/2, 132 -154. old.

Lotman, Jurij-Civjan, Jurij: Párbeszéd a vetítővászonnal (ford.: Nemes Károly), 1996/2, 1. rész, 55-201.old.

Lotman, Jurij-Civjan, Jurij : Párbeszéd a vetítővászonnal (ford.: Nemes Károly), 1996/3, 2. rész, 141-154. old.

Lukkarila, Matti: A látható ember (1924) (ford.: Kőháti Zsolt), 1998/14, 45-53. old.

Maillet, Jean-Claude: A Hypergonar története (ford.: Gál Péter), 1998/12, 193-200. old.

Martin Ferenc: A társadalmi tudat képei, 1996/3, 99-140. old.

Metz, Christian: Metafora, szimbólum, diégétikus nyelv (ford.: Simon Vanda), 1998/11, 136-145. old..

Metz, Christian: Metafora/ metonímia (ford.: Józsa Péter), 1996/4,1. rész, 5-55. old.

Metz, Christian: Metafora/ metonímia (ford.: Józsa Péter), 1996/5,2. rész, 2-42. old.

Metz, Christian: Metafora/ metonímia (ford.: Józsa Péter), 1997/6,3. rész, 2-26. old.

Metz, Christian: Szeminárium (ford.: Szilágyi Gábor),1996/1, 4-119. old.

Orth János: A mozgófénykép budapesti törvényhatósági forrásai,1998/11, 1. rész, 36-59. old.

Orth János: A mozgófénykép budapesti törvényhatósági forrásai 1896-1906,1998/12, 2. rész, 125-150. old.

Paech, Joachim: A film intézményesedése... (ford.: Györffy Miklós), 1996/4, 66-87. old.

Paech, Joachim: A filmelbeszélés kezdetei... (ford.: Györffy Miklós), 1996/3, 155-175. old.

Pudovkin, magyar filmdramaturg (Jegyz.: Szilágyi Gábor), 1998/12, 1. rész, 66-103. old.

Pudovkin, magyar filmdramaturg (Jegyz.: Szilágyi Gábor), 1998/13, 2. rész, 128-155. old.

Salvaggio, Jerry Lee: A tér- idő jelölése (ford.: Berkes Ildikó), 1997/8, 1.rész, 1-45. old.

Salvaggio, Jerry Lee: A tér-idő jelölése (ford.: Berkes Ildikó), 1997/9, 2. rész, 1-34. old.

Salvaggio, Jerry Lee: A tér-idő jelölése (ford.: Berkes Ildikó), 1997/10, 3. rész, 133-152. old.

Sourian, Étienne: Filmológia és összehasonlító esztétika (ford: Koffán Zsófia), 1997/7, 25-55. old.

Stőhr Lóránt : Tér-idő szerkezetek a magyar némafilmben, 1998/11, 171-180. old.

Szabadalmi leírás, 1998/13, 197-200. old

Szécsényi Ferenc: Történetek a magyar filmről, 1956-1986, 1998/12, 1. rész, 104-124. old.

Szécsényi Ferenc: Történetek a magyar filmről, 1998/13, 2. rész, 189-196. old.

Sziklavári Károly: A táncz, 1997/6, 80 -90. old.

Szilágy Ágnes Judit : "Aki a lelket is le tudta fényképezni", 1997/8, 121-141. old.

Szilágyi Ágnes Judit: Propaganda és film, 1997/10, 109-118. old.

Szilágyi Gábor: elemi KÉPTAN elemei, 157-197. old. 1996/4,1.rész

Szilágyi Gábor: elemi KÉPTAN elemei, 1996/5, 2. rész, 150-199. old.

Szilágyi Gábor: elemi KÉPTAN elemei, 1997/6, 3. rész, 128 -196. old.

Szilágyi Gábor: elemi KÉPTAN elemei, 1997/7, 4. rész, 119 -175. old.

Szilágyi Gábor: elemi KÉPTAN elemei, 1997/8, 5. rész, 142-190. old.

Szilágyi Gábor: elemi KÉPTAN elemei, 1997/9, 6. rész, 74-131. old.

Szilágyi Gábor: elemi KÉPTAN elemei, 1997/10, 7. rész, 153-168. old.

Szilágyi Gábor: elemi KÉPTAN elemei, 1998/11, 8. rész, 181-198. old.

Szilágyi Gábor: A ruházat mint filmbeli kód, 1996/1, 120-167. old.

Teige, Karel : A film esztétikájáról (ford.: Berkes Sándor), 1998/11, 60 -69. old.

Tyimosenko, Sz.A.: A filmmontázs(ford.: Berkes Ildikó),1997/10, 66-108. old.

Veress József: Kinovedcseszkije zapiszki (Filmtudományi jegyzetek), 1996/1, 168-186. old.

Whittock, Trevor: Nyelv, metafora és a filmkép (ford.: Farkas Csaba), 1997/9, 1rész, 47-73. old.

Whittock, Trevor: A filmi metafora fajtái (ford.: Farkas Csaba), 1998/11, 2. rész, 70-97. old.

Wolfram Elemér : A filmdráma fejlődése, művészete, jövője, 1998/14. 1. rész, 1-25. old.

Zazzo, René: Tér, mozgás és szélesvásznú film (ford.: Kálmán László), 1997/9, 35-46. old.