Christina Stojanova:  Ars longa, politica brevis: a kelet-európai mozi legújabb történetének tengerentúli vázlata

 

Marcello Mastroianni  Emlékszem, igen, emlékszem

 

Stőhr Lóránt  Pokolba a technikával

 

Balázs Béla  Mitől művészi egy film?

 

Pásztory Ádám  A végidők poézise

 

Johannes W. Betz forgatókönyvíró a Nichts als die Wahrheit (Az igazat, csak az igazat) című filmről  Gyomorszorító félelem

 

Boronyák Rita  Ahol a kicsik nagyok lesznek

 

Csantavéri Júlia  Eretnek empirizmus
Pier Paolo Pasolini  A kódok kódja
Pier Paolo Pasolini  Természetes-e a létezés?

 

Strausz László  Régi és új
Ethan Coen es Joel Cohen

 

Kocsis Ágnes  Az aranyember
Andrzej Wajda

 

Magyar Róza  Ranódy és a négy elem meg az ötödik, avagy a kiterjedés és a tengely

 

Szirtes András  Néhány gondolat a Napló című filmről, Naplórészletek, Filmográfia

 

 
Báthory Erzsi  Mozgóképes palackposta a harmadik évezrednek

 

Balogh Gyöngyi - Király Jenő  "Csak egy nap a világ..." A magyar film műfaj- és stílustörténete 1929-1936

Tartalomjegyzék
 

Dizseri Eszter  A "Kiskakas"– az első magyar rajzjátékfilm

 

Dizseri Eszter  Kockáról kockára

 

Kömlődi Ferenc  Az amerikai némafilm

 

Császi Lajos  Tévéerőszak és populáris kultúra: a krimi mint morális tanmese

 

 
Kelecsényi László  Egy mozibolond mozijában

 

 
Lencsó László   Mozgókép-történelem állóképen

 

Balogh Gyöngyi - Fazekas Eszter - Báthory Erzsi  Századvégtől ezredvégig
 (A magyar film rövid története)

Balogh Gyöngyi   A magyar film születésétől 1945-ig
Fazekas Eszter   A magyar film fő tendenciái 1945-1979
Báthory Erzsi   A magyar film második nagy korszaka: a nyolcvanas évektől napjainkig

 

hírek hírek filmek filmek arcok arcok gondolatok gondolatok szemle szemle Örökmozgó Örökmozgó képtár képtár fórum fórum mozgóképtár linkek repertórium levelek FILMKULTÚRA '96-'98 tartalom címlap